Förderstiftung

Lemann Foundation

The Lemann Foundation is a family-run, non-profit organization that collaborates and works for quality public education for all and supports individuals and organizations that dedicate their lives to solving Brazil's key social challenges. We believe it is possible to build a more advanced country that provides opportunities to all. For this reason, we focus on 2 fronts: High quality public education and support to leaders who are committed to social impact.

Die Stiftung verfolgt folgende gemeinnützigen Zwecke: a) Förderung der Ausbildung von bedürftigen brasilianischen Kindern und Jugendlichen, in erster Linie durch direkte oder indirekte Finanzierung und Unterstützung von Ausbildungslehrgängen an in- und ausländischen Lehranstalten, Gewährung von Stipendien an talentierte Kinder und Jugendliche, etc.; b) direkte und indirekte Förderung akademischer Studien und wissenschaftlicher Forschung betreffend brasilianische Studenten oder Wissenschafter oder betreffend Brasilien. Die Stiftung kann Grundeigentum erwerben, verwalten, belasten und veräussern sowie sämtliche sonstigen Rechtsgeschäfte abschliessen, die den Stiftungszweck direkt oder indirekt zu fördern geeignet sind. Die Stiftung verfolgt keine kommerziellen Zwecke und erstrebt keinen Gewinn. Die Destinatäre haben der Stiftung gegenüber keinen Rechtsanspruch auf Leistungen.

3. Förderpolitik

Grantmaking: We support organizations focused on education and training of professionals who are committed to social impact and aligned with our mission. Co-authoring Partners: To do more and better, we build and take action in partnership with organizations that share our dreams. Universities: We support research centers within some of the best universities in the world, investing in the generation/development of knowledge and evidence for Brazil. Government: As part of an organized civil society, we partner with governments and their agencies in order to articulate public policies. Our work is built on data, research, and initiatives with no political or financial biases.

4. Antragsformular

kein Formular vorhanden.